Nu är det nästan två veckor sedan jag kom hem ifrån semestern. Hade det verkligen toppen!

Vi började semestern med en dag i Miami beach. Vi gick lite på stan där och var en sväng nere på stranden. Bodde på ett lite mindre hotell som låg väldigt centralt och bra.
Vår andra dag tog vi en taxi till hamnen i Miami för att gå ombord på båten. Vi var iväg i drygt en vecka och dem stopp som vi gjorde var Jamaica, Grad Cayman, México och Bahamas. Vi hade även två dagar enbart till havs. Det blev en mycket lugn och skön vecka som bestod i största del av sol, bad och mycket bokläsning.

På Jamaica åkte vi till  en strand där vi  spenderade nästan en hel dag.

På Grand Cayman åkte vi till en strand där vi paddlade kajak längs med en strand och snorklade bland en massa fiskar. Där hade vi tyvärr ingen kamera med oss till då vi inte visste om man kunde lämna den någonstans under tiden som vi skulle paddla.

I México åkte vi på en tur där vi fick köra beachbuggy (Lars körde).  Det var en liten öppen bil som lät som en gräsklippare när man åkte i den men det var väldigt härligt. Vi åkte tillsammans med en massa andra bilar längst med kusten och vi stannade på en strand där vi snorklade och på en annan där vi åt lunch.

Vårt stopp på Bahamas var på en ö som var anordnad enbart får sådana båtar som vi åkte med så det var en jättestor strand med en massa solstolar. Men väldigt härlig sandstrand och härligt blått vatten.

När vi var tillbaka i Miami så åkte vi och hämtade vår bil som vi skulle hyra. När vi gick in i garaget för att hämta den så hade vi fått en riktig monsterbil så vi bestämde oss för att gå tillbaka och be om en lite mindre bil. Det hade varit häftigt att åka den där bamsebilen men samtidigt var den lite onödigt stor och svårparkerad..
Det var lite läskigt att köra på dem stora motorvägarna men det gick väldigt bra ändå tycker jag. Lars var duktig på att köra och jag hängde med på GPS: en så det var ett bra teamwork! Vi bodde tre nätter i Hollywood mellan Miami och Fort Lauderdale och under dessa dagar spenderade vi mycket tid på de stora shoppingcentrena. Det blev en hel del shopping undre dessa dagar! :) På kvällarna åt vi på Cheesecake Factory. Suveränt god mat!

Är verkligen nöjd med denna resa då det blev en härlig blandning av sol, bad, shopping och god mat. Florida kan jag verkligen tänka mig att resa tillbaka till! :)