Igår spenderade vi dagen till stor del åt att shoppa, jag hittade en hel del på victoria's secret och Lars shoppade loss på Ben Sherman. Till lunch åt vi en riktig hamburgare på New York burger co, supergoda! På kvällen var vi på bio och såg admission, en söt romantisk komedi. Innan bion gick vi till ett riktigt bra sushiställe vid times square.

Idag har vi varit runt på södra manhattan vid ground zero, brooklyn bidge, chinatown och little italy. Har tyvärr varit lite kallt och snöblandat regn idag så nu sitter vi och värmer oss lite med en kaffe på starbucks. Om två och en halv timma blir vi upphämtade utanför hotellet och körda till flygplatsen därefter väntar en tio timmars hemresa..

Igår var vi runt en runda på stan, gick till stor del kring Time square och på 5 avenue. Hittade ett par nya löparskor på Nikestore var :) Våra Nike skor är vid det här laget helt slut, har nog gått några mil i dem under den här resan vid det här laget.. Igår var vi även uppe i Empire på kvällen, sjukt coolt att se Manhattan så från ovan när det var upplyst överallt, tack för den trevliga julkalppen Ola och Cecilia :)
Idag har vi varit uppe i Top of the rock, även därifrån var det en mycket imponerande utsikt. Coolt att se Empire och ut över central park, tack för även denna julklapp Ola och Cecilia :)
Ikväll har vi varit och sett Mamma Mia på Broadway, mycket mycket bra! :)
Påvägen tillbaka till hotellet gick vi genom Timesquare, väldigt häftigt på kvällen med alla stora lysande skyltar.

Time Square

Bilder från Empire

Bider från top of the rock

Igår var vi på woodbury outlet hela dagen. Hittade en hel del, mycket Ralph Lauren, jeans på Levis och träningskläder på Nike och mycket därtill. Var tvugna att köpa en stor adidasväska som vi kan ha som handbagage påvägen hem. Mycket nöjd med allt fint vi hittade igår :)

Nu har vi äntligen kommit fram till New york efter en lång flygresa. Trötta och jetlagade tog vi oss ändå ut på manhattan efter att vi checkat in på vårat hotell. Vi gick hela vägen från 42 street och hela vägen ner till frihetsgudinnan. På vägen paserade vi time square, central park, 5 avenue, grand central station, soho, wall street och mycket därtill. Har blivit en riktig sightseeingdag. Har varit jätte skönt att vara ute och gå i den härliga vårsolen. Kände inte för att gå i butiker idag så det passade sig väldigt bra att se sig lite om istället :) imorgon blir det woodbury outlet, hoppas på lite bra shopping! :)

De tre sista dagarna här i Honolulu har vi till större del spenderat vår tid på Waikiki beach. Har varit skönt att bara slappa och sola och bada om vart annat. Vår sista kväll igår var vi och åt middag på ett jätte mysigt ställe med utsikt över stranden och där man även kunde se solnedgången. De hade även mycket goda drinkar. Till en början delade vi bord med två kvinnor vars dotter/barnbarn bodde i norrköping under sommrarna då hon åkte på något läger där och dem var ifrån boston, vad är oddsen. Jag fick en blomsterkrans av dem som luktade fantastiskt gott, väldigt gulligt av dem!
Nu sitter vi i lobbyn och väntar på att skjutsen till flygplatsen. Sedan blir det new york i ca fem dagar innan vi åker ska tillbaka till sverige.

Igår var vi och hoppade skydive. Vi hoppade tandemhopp från 12000 fot. Sjukt häftigt! Det fria fallet gick så galet fort, men det var samtidigt häftigt att bara falla fritt. Lars var först ur planet och sedan föll det ur två däremellan och sist ut var jag att falla. Hade två super härliga killar som hoppade ihop med mig, den ena som tog kort och den andra som jag hoppade tandem med vilket kändes bra. Lars hade en schyst fotograf men den han hoppade tandem med kan ha varit hög..
Idag ska vi äntligen förhoppningsvis ta vårat premiärdopp på waikiki, har inte haft tid för det förens nu.

I morse började vi dagen med att åka ut på valsafari. Blev en mycket lyckad förmiddag då vi fick se ett flertal valar men även ett helt gäng med delfiner som simmade ikapp med båten. Efter båtresan mötte vi upp lars kompis Marielle som bor här. Tillsammans med henne och en kompis till henne och hans syster åkte vi på en tur runt ön. Vi gjorde bland annat en hike i en härlig skog med vacker miljö och omgivning. Vi stannade därefter och åt goda villöks shrimps från en trailer som inte såg så mycket ut för världen men det var gott! Till efterrätt åt vi en väldigt god morotskaka på ett bageri. Påvägen tillbaka stannade vi på en strand och kollade på solnedgången. På stranden låg det även en stor sköldpadda och njöt i den härliga kvällssolen.

Inatt får vi se om vi kan sova något..

Igår spenderade vi till stor del av våran dag till att shoppa. Kändes riktigt bra då jag faktiskt hittills inte har shoppat något alls på resan, men igår hittade både lars och jag en hel del :)
Idag har vi varit på en utflyktstur som tog oss runt på en stor del av ön. Stannade bland annat till vid Pearl Harbor där man fick åka ut och kolla på Arizona, vi stannade även till vid Dole plantation där det odlades annanas. Mycket bra utflykt, så tack ännu en gång för denna julklapp Ola och Cecilia!

Sista dagen i Tauranga spenderade vi på stranden. Vi hade båda väldigt mycket träningsvärk i hela kroppen efter att vi varit och klättrat dagen innan så det var väldigt skönt att bara ligga på stranden och ta det lugnt. Vår sista natt i Tauranga var vi tvugna att byta vårt braiga hotell för det var tyvärr fullt men vi bodde på ett annat som var minst lika bra med ett stort härligt badkar i rummet :)
I lördags åkte vi till Auckland, checkade in och lämnade tillbaka vår lilla vita pärla som tagit oss många mil de senaste veckorna. På eftermiddagen gick vi och kolla lite på stan och på kvällen var vi på bio och såg 21over som var lite smårolig :)
Igår var vi först på en fransk marknad i ett område som hette parnell. Verkigen supermysigt! Fanns massa gott att provsmaka. På marknaden passade vi på att köpa en jättegod korv med bröd till lunch och en pain au chocolat och en cappucino till efterrätt. På eftermiddagen åkte vi upp i sky tower. Hade en mycket fin utsikt på sina 220 meters höjd.
På kvällen åt vi middag nere i hamnen. Jag åt jätte goda ribs och jag trodde nästan inte jag skulle orka gå hem efter middagen, blev verkligen proppmätt!
Idag har vi spenderat vår sista dag i Auckland eller till och med vår sista dag i Nya Zeeland i den spenderades i Devonport som verkligen var en jätte fin stadsdel med många stora fina hus. Vår tanke med att åka dit idag var att vi hade tänkt att sola och bada där men det var oerhört mycket tidvatten så hur långt vi än gick steg aldrig vattennivån över knäna.
Nu ska vi duscha och fixa lite innan det är dags att leta reda på något bra middagsställe :)

Imorse åkte vi iväg till adrenalin forest, vilket innebär att man ska ta sig runt olika banor och ta sig från träd till träd ute i skogen. Man hade en sele med två linor där det satt kabinhakar i vardera ende som man skulle ha för att hela tiden sitta fast någonstans och så fick man själv flytta en i taget för att kunna ta sig framåt. Banorna var på olika höjder och jag tog mig till bana 4 av 6 och Lars till bana 5 av 6. Som högst var vi väl på en 10-15 meter höjd uppe bland träden. Det var väldigt kul och utmanande då det krävdes styrka för att kunna ta sig fram bland linor, gungbrädor, rep mm. På ett ställen var det riktigt svårt där man skulle ut på platåer som hängde gungande en bit ifrån varandra och det gick inte att hoppa mellan dem utan man skulle svinga sig med ett rep. Kanske inte låter så svårt men det var svårt att landa på plattorna då dem kom i gungning när man skulle försöka ställa sig på dem. Jag fick verkligen kämpa lite för att övervinna min rädsla men tillslut kom jag över :)
Efteråt var vi väldigt trötta på alla sätt och vis så eftermiddagen har vi spenderat vid hotellets pool.

Idag åkte vi tidigt från rotorua för att åka på en utflyktstur till The Shire. Byn där Hobbitarna bor i sagan om ringen filmerna och Hobbitfilmerna. Väldigt häftigt att få se och allt var så väl genomtänkt och fint. Man kan verkligen undra vad allt kostade i dessa filmer med tanke på hur detta var uppbykt. Efteråt åkte vi till en stad som heter tauranga, här ska vi nu bo i två nätter. På eftermiddagen gick vi upp för ett berg mt maunganui tror jag att det hette. Låg väldigt vackert till ute på en udde så man fick en riktigt härlig utsikt över havet. Vi tog oss med nöd och näppe upp till toppen, trotts värmen. Därefter åkte vi till hotellet för ett välbehövligt svalkande dopp i poolen.

Idag började vi dagen med att åka jet båt i en ström flod. Det var en båt med en V8 motor med 500 hästkrafter så det gick väldigt fort! Hur kul som hellst och vi blev totalt dyngblöta! Därefter åkte vi till ett ställe med massa källor som både bubblade och luktade men ändå väldigt häftigt att se. Kvällen ska vi spendera i Rotorua, laga mat och bada i vårat bubbelbad :)

I lördags kväll spenderade vi hela kvällen i vår svit. Lagade mat, tvättade, och tog ett bad. Kvällen gick för fort!
I lördags gick vi på stan, jag hittade två klänningar. Min första shopping på hela resan.
På eftermiddagen åkte vi till en stadsdel som heter Newtown. Där var det marknad och mycket därtill så det var kul att se. På kvällen åkte vi tillbaka in till stan och natten spenderade vi på ett annat hotell trotts att vi mer än gärna hade kunnat tänka oss att stanna en natt till i den härliga sviten, men vi tog till lite sunt förnuft och bodde på ett annat hotell.
Idag har det blivit många timmar i bilen igen till vi tillslut nådde lake taupo. Vi har spenderat eftermiddagen vid ett väldigt häftigt vattenfall. Därefter åkte vi till hotellet och bubblade lite i bubbelpoolen som finns här innan vi lagade lite middag.

I torsdag åkte vi tidigt från Arthurs Pass så att vi var vid Nelson stax efter lunch. Där gick vi en sväng i den lilla staden och på kvällen gick vi på bio och såg silver linings playbook, den var bra på alla sätt och vis :)
Igår fredag åkte vi på en dagsutflykt till Abel Tasman som är en national park. Där åkte vi först en båt som tog oss till en strand där vi utgick med våra kajaker. När vi kajakade åkte vi till några olika laguner men också längst med havskusten. På vägen såg vi en rocka, en säl och en pingvin :)
I Nelson bodde vi på ett jätte gulligt litet hotell som var som en liten gammal lägenhet från typ 50-talet där tiden mer eller mindre hade stått still.
Idag åkte vi färjan över till Wellington så vi var framme här vid fem tiden på eftermiddagen och i och med att vi var lite sent ute med hotell så fick det bli en svit inatt. Sjukt nice! :) synd att man inte har råd att alltid bo såhär lyxigt. Men en natt är inte så dumt det heller! :)